spinnersopstap.reismee.nl

Eindelijk op stap

Dag 1, Vertrek naar Schiphol

Rond de klok van half 3 kwam de gehele ploeg aanrijden om mij op te pikken. Karin en Ramon waren de gelukkigen die dit jaar waren uitgeloot om ons weg te mogen brengen (er waren 139 inschrijvingen). De grote weekendtas, met veel te veel spullen, stond klaar om in te laden. Na een voorspoedige rit stapten we rond 15.00 uur uit bij vertrekhal 3. Voordat we de grote weekendtas afgaven bij balie 28, nog even de persconferentie gehouden voor een afgeladen zaal geïnteresseerden. Na ons slotwoord nog een staande ovatie gekregen en toen snel naar onze privéjet. Nu weet iedereen die ons kent dat wij zeer genereus zijn. En daarom mochten er nog circa 180 uitverkorenen met ons mee naar Palma de Mallorca in ons vliegtuig.

Geheel volgens onze planning kwamen we op tijd op het vliegveld van Palma aan. In record tijd de auto’s opgehaald en naar de Lidl gereden. We moesten uiteraard brood, beleg, melk en fruit hebben. Aansluitend naar de Villa gereden waar we om 22.00 uur hadden afgesproken. Wij als Spinners houden van op tijd, dus 21.56 uur reden we oprit op. Nou, die 4 minuten te vroeg viel niet geheel in goede aarde. We betrapte de eigenaar er op dat hij net een vers biertje uit de koelkast haalde en opende. Uit beleefdheid vroeg ie of wij ook een biertje lustte? Daar heeft ie nu nog spijt van, uit beleefdheid hebben we niet geweigerd uiteraard.

Maar alle gekkigheid op een stokje, de eigenaar van 71 was vergezelt van zijn vrouw en een, naar ons idee, zwerver. We kregen een geweldige rondleiding, geheel in het Spaans. Onze Muaja biens en Perfecto’s waren niet van de lucht. Achteraf bleek dat iedereen die vraag of we een biertje lustte goed te hebben begrepen. De rest totaal niet. Uiteindelijk ging het ontvangstcomité rond 23 uur weg, ze waren voldaan omdat ze dachten dat de uitleg goed aangekomen was.

Omdat we nog niet (zoveel) hadden gegeten hadden voor een Barbq inkopen gedaan. Rond 23.01 uur hebben we Barbq aangestoken en hebben we de inwendige mens versterkt. Moe maar voldaan zijn we rond 1.30 uur naar bed gegaan.

O ja, de Villa, bijna vergeten. Zoals het op de plaatjes is aangegeven moet je niet geloven. Straks denken jullie nog dat we hier helemaal niet voor het fietsen komen. Nee, deze Villa is beter als die van vorig jaar.

Linda

Leuk verhaal. Echter, geen foto van de "zwerver"? En ik mis een foto van jullie villa, zoals in de laatste alinea is aangegeven? Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag en misschien wat foto's. Exito con la etapa de montaña mañana. Adios.