spinnersopstap.reismee.nl

Vertrek

Vertrek

Om exact 6.30 uur ging de wekker. Vandaag vroeg op, op weg naar huis. Iedereen was zowaar wakker en de laatste handelingen werden aan de bagage gelegd. Beneden gekomen rook de kamer naar verse koffie, onze Oliemagnaat was iets eerder wakker en had dit uitstekend geregeld!! Gelijk nog even een broodje en toen alles opruimen, bagage in de auto zetten en even wachten op onze “huisbaas”.

Half acht kwam de beste man aanrijden, samen met zijn “schaduw”. Samen hadden ze camouflage pak aan. Dat wil zeggen, de huisbaas een camouflagebroek en zijn schaduw een camouflage T-shirt. Een mooi duo!!! De huisbaas liep even door het huis heen. Hij kon gebreken vinden, wij als team gaan altijd voor heel houden. De man “wierp” nog even een blik in de koelkast en keek aangenaam verrast op. Blij nam ie afscheid van ons.

De reis naar het vliegveld verliep geheel vlekkeloos, daar de auto’s ingeleverd en naar de check in voor de koffer. Daar stond ongeveer dezelfde rij als vorig jaar, circa 500 man. De koffer bleek circa 2 kg lichter dan de heenweg, de meesten van ons dachten dat dat kwam doordat er ongeveer 2 kg crème verbruikt was. Volgens één klopte dat niet.

Op naar de security waar uw reporter traditie getrouw geheel werd gefouilleerd. Volgens de rest kwam dat doordat ik er onbetrouwbaar uit zie, volgens mij niet!! Vervolgens moest er nog een notarieel luchtje gekocht worden. Volgens ons had ie wat goed te maken, volgens hem niet.

De vlucht verliep geheel vlekkeloos onder onze begeleiding en we waren keurig op tijd op Schiphol. Ook de koffer kwam mooi op tijd zodat onze chauffeuses ons in rap tempo op konden pikken. Bij Hans W nog even de spullen verdeelt en een kop koffie gedronken. Moe maar voldaan namen afscheid van elkaar. Het was weer goed.

Hoe leuk kan het zijn, vijf totaal verschillende mannen met vijf totaal verschillende karakters die met elkaar op stap gaan. Geen onvertogen woord met elkaar gehad, altijd eensgezind en heel, heel veel plezier makend. Allemaal het teambelang boven eigen belang gesteld. Uw reporter heeft als vanouds genoten, net zo als de rest.

VRIENDEN BEDANKT  EN TOT DE VOLGENDE KEER!