spinnersopstap.reismee.nl

Een nieuw avontuur op Mallorca

10 oktober 2018

Welkom terug, de Spinnersopstap zijn wederom op pad. Vanochtend om 4.30 uur kwamen alle kneuzen bij elkaar bij Buurman&Buurman. Een hoog gebrekkig niveau bij elkaar. Was het enkele jaren geleden nog The Banker, The Notary, The Account, The Oilgarch en The Roadcaptain. Nu is het Nekkie, Liesje, Windje, Elleboogje en Wrak geworden. Maar dat mag de pret niet drukken. Scherp op tijd vertrokken naar Schiphol. Na een meer als voorspoedige rit de auto op P4 gezet. Aansluitend gelijk in de bus naar vertrekhal 3 om nieuwe uitdagingen aan te gaan. Nekkie, Liesje, Windje en Wrak zaten keurig bij elkaar. Al pratend verloren we Elleboogje even uit het oog, dit totdat we ineens van de buschauffeuse hoorde: DAT PAST NIET, DAT PAST ECHT NIET!!! Afijn, we laten het aan de fantasie van de lezer over wat er echt gebeurde (voor € 10,- kan je het echte verhaal horen vanuit onafhankelijke zijde).

We hebben Elleboogje weer even in zijn rol gezet en hebben ingecheckt. Na de incheck even vlug door de security, tenminste dat dachten we. Waarschijnlijk zaten alle kledingstukken bij Elleboogje nog niet goed, dus die werd tot op het bot gefouilleerd, dit overigens onder luid protest. Afijn net voordat de gate dicht ging waren we allen weer bij elkaar en hebben gezamenlijk de reis aangevangen. Of het door de voortekenen kwam of niet, we vertrokken met een behoorlijke vertraging.

Doordat de piloot op ons verzoek flink doorgevlogen had kwamen we nog redelijk op tijd aan op Palma de Mallorca. Zonder noemenswaardige problemen de auto opgehaald en naar Fred Rompelberg  gereden waar onze fietsen reeds keurig klaar stonden. Door de honger gedreven besloten we dat er eerst gegeten moest worden. Of ons Elleboogje nog uit het lood was geslagen van de gebeurtenissen deze dag of dat hij als gewoonlijk in de war was, hij was zijn portemonnee kwijt!!! Hij wist zeker dat ……….. Uiteindelijk heeft Wrakkie er een eind aan gemaakt en hem uit zijn rugzak gehaald, pfffffffffffffffff. Je maakt wat mee zo met die oudjes.

Na een overheerlijke maaltijd vertrokken er vier naar het plaatsje Randa, circa 25 km verderop. Uw reporter heeft dit deel de auto gereden. De club was ongeveer 25 meter op pad en de navigator was al aan de  horizon verdwenen. Totaal ontredderd heeft de rest uiteindelijk toch de 25 km volbracht. Bij het 25 km punt hebben uw reporter en de navigator van rijdersstoel gewisseld. De laatste 20 km zijn zowel voor de fietsers als de chauffeur vlekkeloos verlopen. Onze Spaanse gastheer stond ons al glunderend op te wachten, een weerzien wat erg leuk was.

Om 17.00 uur boodschappen gedaan en een heerlijke en omvangrijke BARBQ gedaan bij het huisje en een heerlijk wijntje genuttigd. We hebben momenteel (tijdens het maken van het blog) een bespreking wat we morgen gaan doen. De route weten we nog niet, maar het lijkt ons wel erg leuk dat we als team bij elkaar blijven gedurende de rit.

Morgen verder!

Linda

Hahaha.????

José.

Nu weten jullie na het lezen van dit verslag, dat het samenleven met elleboogje heel wat incasseringsvermogen vergt van mij.
Maar het blijft aandoenlijk.

Karin

Gelukkig geen narigheden van de overstromingen. Veel plezier mannen

Hans J.

Ik reageer natuurlijk wat laat en dat ligt, ik weet het, natuurlijk weer aan mij...maar ik heb wel een vraag.
Op welke bankrekening kan ik de € 10,- overmaken?