spinnersopstap.reismee.nl

Dag 2, oostelijke rit

Maandag 7 oktober, dag 2

Een toch wel behoorlijke vermeldenswaardig voorval gehad. Dit had heel lelijk af kunnen aflopen. Tijdens een moment van ontspanning is onze topper Jankees door de veel te licht uitgevoerde stoel gezakt. Met luid kabaal schrokken wij allen, we hebben hem met vereende krachten uit zijn benarde positie bevrijd. Gelukkig is Jk met de schrik vrijgekomen, na 7 biertjes voelde hij zich weer in staat om de avond met ons te vervolgen.

Vandaag begon de dag met regen en een hoop kabaal. Het leek wel onweer, bij nader onderzoek bleek het Hans S in de keuken te zijn die geheel volgens de regels de deurtjes open en dicht smeet. Bij navraag bleek dat hij zelf het kabaal niet had gehoord. Omdat het weer dus iets minder was besloten we na het ontbijt eerst boodschappen te doen. Bij vertrek begon er een algehele opstand te ontstaan. De groep, minus Hans S, wilde dat uw reporter zou rijden. Het is tenslotte voor iedereen vakantie. De blijdschap was erg groot in de groep dat uw reporter achter het stuur kroop, ze waren zo blij dat we spontaan taart hebben gekocht!

Uiteindelijk na de koffie met taart brak de lucht open en zijn we op stap gegaan met de club. We hebben een prachtige tocht gemaakt door een heuvelachtig zuiden van het eiland. Bij Can Picafort hebben we een lunchstop gemaakt. Een behoorlijke voedingsrijke maaltijd mag ik wel zeggen. Na het opstappen hebben we allen toch ruim een uur nodig gehad totdat alles op z’n plek zat. De wind vandaag was behoorlijk, windkracht 6 uit het noordoosten.

Rond de klok van 17.30 uur waren we thuis. De meesten van doken gelijk in het zwembad om even bij te komen. Ons prikkussen qua muggen ging gelijk douchen en kwam geheel ingezwachteld, geheel doordrenkt met Deet, gezellig bij ons liggen. Het leek wel een moslim, alleen de Nakab ontbrak. Volgens ons heeft hij zich sinds kort bekeert tot Moslim, de Koran op zijn nachtkastje sterkt dat gevoel.

Na het maken van Drone opnamen door Mustafa Westdorp, van de Villa en omgeving, hebben we een lekkere “halal” (van gehakt, het kan ook te gek) pasta maaltijd gemaakt en genuttigd.

Al met al weer een geslaagde dag met ontzettend veel plezier en bijna 80 km fietsen. Wij gaan vroeg op bed, een mooie dag komt eraan morgen.

Linda

Weer een gezellig blog, amigos! Hasta manana.

Henny

Leuk om jullie belevenissen te volgen! Prima locatie weer, van alle gemakken voorzien, afgezien van de stoelen? (Wat Jankees al niet doet voor een paar biertjes...?) Veel plezier verder!

Hans S

Inderdaad, toch nog een geheel geslaagde dag. Soms moet je de mannen nog weleens herinneren aan het afgesproken tijdstip. Met veel moeite van de wakkerste van het stel, stond uiteindelijk iedereen paraat op het appel.