spinnersopstap.reismee.nl

Dag 2 op Mallorca

Maandag 14 oktober. Het zal jullie niet zijn ontgaan maar het blog was niet te lezen vanwege spam. Zelf weten we niet wat we fout hebben gedaan, wij maken nooit fouten, maar alles werkt nu weer naar behoren.

Vanwege de vermoeiende zondag waren we allemaal, op één na, laat uit bed. Om 9.15 uur gingen de luiken open en gonsde het gelijk van activiteiten. Koffie werd gezet, brood in de oven, tafel gedekt. Dus een heerlijk ontbijt met elkaar. Het was inmiddels ook al 15 graden en zonnig dus we hadden er zin in. Omdat we laat naar bed waren hadden we nog geen route gemaakt dus even snel de koppen bij elkaar en besloten dat een rondje vanaf Pollenca naar Alcudia zouden gaan, daarna door langs zee naar Port Pollenca alwaar we hebben geluncht. Dat van die lunch heeft de hele boulevard van mee kunnen genieten. De obers schreeuwden zo hard dat zelfs onze chauffeur er last van had. Vrolijk schreeuwden wij net zo hard terug en al met al was het een vermakelijk half uurtje.

Na de lunch hebben we nog een uitstapje gemaakt naar Cala Sant Vinenc. De route voerde langs onze eerste villa waar we ooit op Mallorca waren begonnen. Daar moesten uiteraard foto's van gemaakt worden. Onze senior stapte af en liep de gelijk naar de villa die achter onze eerste villa stond. Ik heb de beste man uitgelegd dat hij even door moest lopen en toen snapte hij het. Je merkt steeds meer dat de jaren gaan tellen.

Uiteindelijk op onze bestemming aangekomen bleek dat de baai aan zee schitterend was. Mooi in een kom, zandstrandje en glashelder water. Al die jaren zo vlakbij en nooit geweest. Een plek om terug te komen. De chauffeur en ik besloten om daar toch even een duik te nemen alvorens we koffie gingen drinken.

Na de koffie boodschappen gedaan en lange reis naar de villa aangevangen. En toch de rit nu korter, we beginnen te wennen. Bij de villa aangekomen was de temperatuur reeds opgelopen naar 30 graden en volop zon. Dus hup in de zwembroek (die ikzelf onderweg nog moest kopen) aan en een verfrissende duik met elkaar genomen. Heerlijk na zo'n dag, dus ook maar een biertje genomen, je moet tenslotte je eigen slingers ophangen. Daarna spaghetti gegeten en geprobeerd het blog in de lucht te krijgen. Na vele pogingen, voorzien van rode wijn en limocello uiteindelijk niet gelukt. Morgen maar weer beter.

Groetjes van ons allen

Monique

Jaaaa, we kunnen weer meelezen!