spinnersopstap.reismee.nl

Dag 3 op Mallorca

Vanochtend op tijd opgestaan, we hadden 8 uur wakker afgesproken. Bijna iedereen was op exact het juiste tijdstip wakker op één na. Ons grootste teamlid wist het wel maar was vergeten de wekker te zetten. We hebben met 4 man rond zijn bed gestaan en met moeite werd hij wakker. Geen enkel teken van spijt of sorry, maar wel een enorme grijns van "wat heb ik dan fout gedaan". Nou ja, hij heeft een hoog aaibaarheidsgehalte en dan kan je ook niet kwaad blijven op hem. Het ontbijt was wederom voortreffelijk en gelijk daarna opgeruimd. Meteen op pad, we hebben een drukke dag voor de boeg. Op weg naar de Lidl supermarkt om de auto's te parkeren en op de fiets gestapt naar Cap Formentor.

Cap Formentor is een berg en een vuurtoren op het noordwestelijke puntje van Mallorca. De eerste berg is ruim 300 meter met een gemiddelde stijging van 6% (uitschieters tott 9%). Bovenop de eerste berg ligt een uitkijkpunt en staat een koffiebarretje. Op dat punt zijn senior en de chauffeur doorgefietst naar de vuurtoren en de rest is afgedaald Puerto Pollenca. De bikkels die naar de vuurtoren zijn gefietst hebben ruim 1800 hoogtemeters getrapt. Wij zijn lekker langs de boulevard naar Alcudia gefietst waar we tortilla's hebben gegeten. Op de terugweg naar Pollennca betrok de lucht en nam de wind toe. Rond 14 uur stonden wij bij de Lidl om boodschappen te doen, een half uurtje later kwamen de bikkels ook aan. Een mooie timing dus. Gelijk de fietsen in de auto gezet en op weg naar ons huis. We reden nog geen 100 meter en de regen begon neer te dalen.

Rond 3 uur waren we weer in de villa alwaar de meeste een tukkie gingen doen. Rust alom in het huis dus. Na het tukkie lekker bij elkaar om de belevenissen van de dag door te nemen. Aansluitend de voorbereiding voor de Barbq gedaan de houtskool in de fik gestoken. Gezellig gegeten met elkaar onder de nodige opmerkingen naar elkaar toe. Nu de bloggen van 3 dagen geschreven, vanaf morgen uitgebreid verslag van onze belevenissen, uw blogger is het zat voor vandaag.

Groetjes van de wild bunch

Janny

Fijn dat we jullie weer kunnen volgen .

Linda (die van Benjamin)

Leuke verhalen, ze lezen lekker weg. Ik vind het wel grappig, dat iedereen maar dan ook iedereen een tukkie doet. Ik weet van Benjamin, dat dat bij hem vaste prik is, maar van (sommige) anderen had ik dit niet verwacht. Op naar morgen! Veel plezier en fijn dat het blog het weer doet.