spinnersopstap.reismee.nl

Het begint spannend te worden

Zoals de koptekst al aangeeft, het begint spannend te worden. Deze spanning begint behoorlijk aparte vormen aan te nemen. Heel langzaam bekruipt mij het schoolreisje gevoel, eerst een laconieke houding als het ver weg is, dan spannend als het bijna zo ver is (snoep en geld verzamelen bij opa's, oma's, ooms, tantes enz.). Uiteindelijk het wakker liggen als je weggaat de volgende dag. Ik hoop dat dit niet doorslaat in het team.

Ik zal het even uitleggen in onderstaande alinea's.

Vorige week duidelijke afspraken wat eenieder mee moet nemen. Volgens outsiders normale zaken zoals een toiletrol, theedoek, dweiltje, blokje voor de vaatwasser en nog meer van dat soort practische zaken. In eerste instantie leek dat goed geland. Tenslotte gaan we met vijf mannen op stap die de wereld kennen.

En dan, geheel uit het niets, slaat deze week vervolgens de vlam in de pan. Er wordt in paniek inkopen gedaan zonder enige vorm van overleg. Liters soep, krentenbollen, pakken toiletpapier, pakken met blokjes voor de afwasmachine, bananen, sultana's, vaten bier, liters wijn, kratten sterke drank en de hemel mag weten wat er nog meer de auto's uitkomt als we uit gaan laden bij het huisje in Limburg.

Voor mijn gevoel hebben we zoveel boodschappen mee dat we de winkels in Limburg kunnen bevoorraden in plaats van boodschappen te gaan doen. Ook kunnen we qua drank carnaval vieren totdat het echt begint in februari volgend jaar.

Dit zo overdenkend kreeg ik een Monty Python gevoel. Uit de sketch Silly Olympics gaat de 100 meter voor mensen zonder richtingsgevoel van start. Zie onderstaande link:

Kortom, het wordt tijd dat we op stap gaan

Cool

Groetjes,

Het team "Spinnen op stap"

Errol

Beste ploeggenoten, echtgenotes, partners, familie, vrienden, kennissen...en fans;
inderdaad duurt het nog maar een paar uur voor ons vertrek naar het 'Zuiden'.

Gezien de inhoud van de laatste berichten die ik lees, lijkt het er op dat het team zich voornamelijk bezig houdt met de inwendige mens,...doch niets is minder waar.
Op alle fronten - materiaal, techniek, voorbereiding en planning - zijn enorme sprongen voorwaarts gemaakt.

De irritante tik die Rob in z'n Koga had en die mij dwong daardoor maar op kop te gaan rijden tijdens de trainingen op de weg, is geheel verdwenen...hij knalt weer geruisloos de heuvels op. Jankees heeft z'n bike al weken in onderhoud en hopelijk wordt 'ie vanavond afgeleverd, anders zal hij de volgwagen moeten besturen.
De beide Hansen en ondergetekende hebben zelfs maar besloten nieuwe racefietsen aan te schaffen, om elke vorm van onzekerheid over het materiaal uit te sluiten.

Tenslotte zijn de ploegauto's in optimale staat gebracht en is al het reservemateriaal uitgebreid onder de loep genomen.
Ook zijn de te rijden stages van dag tot dag - zowel in Limburg als in België - tot in detail vastgelegd.

Kortom, laat jullie door alle verhalen niet op een dwaalspoor brengen: het team is tot op het bot gemotiveerd om te presteren; lees, luister en huiver :-)

Groetjes allemaal, Errol

Rob

Zoals Errol aangeeft, we zijn zeer serieus bezig geweest. Vanaf morgen het hele weekend lekker knallen in de Limburgse en Belgische heuvels. Zin in!! Nu slapen om morgen topfit te zijn.

Groetjes, Rob

Paul

Veel plezier vandaag bij de eerste tocht. Zover ik het kan zien, mooi fietsweer. Kijk uit voor de 'spookke-rijders' :-)
Groet, Paul.

Hans S.

Altijd gedacht dat de dames moeite met kaartlezen hebben maar vandaag hebben we het genoegen gehad om zuidelijk Limburg uitgebreid te leren kennen. Dankzij Rob's navigator heben wij dubbel kunnen genieten van vele interessante tourstukken. Met voldoende koeling dankzij de regen. Sfeer is uitstekend. Nu helemaal met een korenwijntje. Even uitdampen. De klimmen waren te doen. Hoewel ons huisje een kiling steile helling vraagt.