spinnersopstap.reismee.nl

Dag 3, een prachtige rit

Vrijdag 7 oktober 2022, dag 3

Vanochtend de naweeën van de lekkage met de eigenaar afgehandeld. In ons beste Spaans uitgelegd wat er was gebeurt, vooral het deel dat we bijna geëlektrocuteerd werden vond hij erg interessant, iets met zijn schoonmoeder of zo naar wij begrepen. Afijn we hebben lekker ontbeten en alle weersites geraadpleegd. Unaniem werd besloten dat we naar de noordkant van het eiland zouden gaan gezien het weerbeeld daar. Het te maken rondje was geworden: Can Picafort, Alcudia, Port Pollenca, Pollenca en weer retour naar Can Picafort alwaar de auto’s staan, circa 50 km.

Rond 11 uur de fietsen ingeladen en op pad gegaan. Zo door het landschap rijdend kregen we het idee dat we niet de enigste waren die veel regen hadden gehad afgelopen nacht. De velden in de omgeving leken wel sawa’s.

In Can Picafort aangekomen hebben we de auto’s bij de Lidl geparkeerd, de fietsen uitgeladen en in elkaar gezet, check dubbel check van de remmen en het vastzetten van de wielen. Toen we op de fiets stapten brak er waterig zonnetje door, de temperatuur ging ook navenant omhoog. We hadden er lekker de vaart in en weldra brak de zon echt door. In rap tempo kwamen we in Alcudia aan en juist op het moment dat we linksaf naar Port Pollenca moesten reed de geheel op het gehoor rijdende oligarch rechtdoor. Daar de beste man buiten roepafstand was hebben we de Guardia Civiel op de motor en 2 wagens achter hem aangestuurd. Gelukkig hadden ze hem binnen het uur te pakken. Na de 2e warming up zijn doorgereden naar Port Pollenca. Langs de zee aangekomen hebben diverse groepfoto’s genomen, echter bij de derde foto ontbrak het grootste lid van ons team. Deze bleek de spanning niet meer aan te kunnen en moest even de druk van zijn blaas halen. Uiteindelijk hebben we de gewenste foto’s kunnen maken. Daarvandaan hebben we de oligarch uitgelegd dat hij zo snel als hij kon naar de haven van Port Pollenca (6 km) mocht rijden. Na enig uitleg dat een haven is plek is waar bootjes in het water liggen, begreep hij het en weg was hij om als eerste het doel te bereiken. Uiteindelijk zijn we 8 seconden na hem ook op de plek van bestemming aangekomen.

Voor het niet weet, Port Pollenca is een prachtige plaats waar je heerlijk aan het water kunt eten. Nou, daar houden wij allen van, dus een plekje was zo gevonden. Na het bestuderen van de kaart had ieder zijn keuze bepaald. De ober uitgelegd wat we wilde hebben maar net voordat de, overigens aardige man, weg wilde lopen ging het fout. De oligarch wilde een wijziging in het menu en dat 3 keer. Uiteindelijk kreeg iedereen zijn eten behalve buurman Hans, die was van het bonnetje “gevallen”, erg sneu allemaal. We kwamen er achter op het moment dat wij allemaal het eten op hadden dat hij nog niks had. De ober maar weer geroepen en opnieuw besteld met de vraag of dit in een bakje mee kon, dit gezien de tijd die we nog hadden (we wilden voor het donker thuis zijn namelijk). Snel weer op de fiets gestapt en onderweg af en toe een hap in zijn keel gestopt op weg naar Pollenca en dan weer naar Can Picafort. De rest van de rit is eigenlijk soepel verlopen (ook voor het eerst). We hebben al met al een heerlijke rit gehad waarbij we de snelheid lekker te pakken hadden.

Rond half vijf weer bij de auto aangekomen en hebben we de fietsen in de carwash aan de overkant gereinigd. De eerste regen begon op dat moment neer te dalen met af en toe een klap onweer. Op het moment dat we de fietsen in de auto wilden zetten escaleerde de boel zeer snel. De fietsen werden op een wel heel bijzondere manier in de auto gezet. 2 fietsen werden zodanig verstrengeld dat bij het uitladen bleek dat we 1 tandem en 3 losse fietsen hadden. Vanavond is de loting wie met elkaar op de tandem moet, onze voorkeur gaat naar buurman & buurman, maar het lot bepaald.

Na het uitpakken hebben we nog lekker gezwommen onder genot van een biertje. Na het douchen en de evaluatie van de dag hebben een heerlijke pannenkoeken maaltijd tot ons genomen. Dit onder het genot van een klein vaatje sangria met veel fruit, dit in allemaal in mancave 1. Je moet tenslotte wel om de vitamientjes denken.

Bij het wegbrengen van de vaat kwamen we in de keuken erachter dat er een geheime ruimte was met wel heel bijzondere apparatuur. Na veelvuldig zoeken op internet bleek dat het om een wasmachine en droger te gaan (zie foto). Na veelvuldig bestuderen van de diverse programma’s bleek het de oligarch een programma te hebben gevonden waarbij de was van hem en Errol prima schoon zou worden. Afijn de was erin, het programma gestart waarna er enorme discussie ontstond of 60 graden niet te koud zou zijn. Nou ja, de machine was nou eenmaal gestart en het programma loopt morgenochtend 9 uur klokslag af. Wordt vervolgd, onder de inzenders wordt een foto verloot.

Al met al een saaie dag en hopen dat het morgen leuker wordt.

Linda (heeft iets met Benjamin te maken)

Fijn om te lezen dat het weer ouderwets gezellig is; fietsen is eigenlijk maar bijzaak! A manana!

Ton V

Grappig verhaal de schrijver heeft talent plezier verdere.

Tonny

Erg leuk om te lezen weer!!

José

De oligarch had niks gemeld van de verkeerde afslag. Hij is het gewend dat dat weleens fout gaat.
Leuk verhaal weer mannen.

Paul

Leuk om zo met jullie mee te reizen en de avonturen mee te beleven.

Oudste broer van Hans

"Al met al een saaie dag en hopen dat het morgen leuker wordt." Saai? Als dit al saai is en morgen leuker moet zijn, dan ben ik benieuwd wat een boeiende, fascinerende, geanimeerde, interessante en/of spannend dag voor jullie avonturiers inhoudt.