spinnersopstap.reismee.nl

Dag 2, regen

Donderdag 6 oktober 2022, dag 2

Vanmorgen om 9 uur opgestaan. Iedereen had een uitstekende nacht gehad, zelfs onze oligarch had in jaren niet zo lekker geslapen. Wij weten wel hoe dit komt, als je met echte vrienden op stap bent heeft dat een positieve uitwerking. Niet geheel overtuigd dat het door ons kwam liep hij hoofdschuddend weg.

De ochtend begon met een prachtig zonnetje, echter tijdens het ontbijt begon de lucht te betrekken en juist toen we op de fietsen wilden stappen begon Pluvius zijn wolken te legen Na ruim 3 uur allerlei weersites te hebben bekeken, geen enkele gaf ons enige hoop, kwamen we tot de slotconclusie dat of Malaga of Zandvoort ons enige soelaas zou geven. Daar zitten we echter te ver van verwijderd. Uiteindelijk om half één met zijn allen in de auto gestapt en hebben we de uitgezette fietsroute gereden, dat gaf toch enige voldoening zo met zijn vijven in de wagen. We waren vooral eensgezind over het feit dat de berg San Salvador prima te doen was met elkaar.

Vandaar verder gereden naar Cala d’Or waar we heerlijk door de winkelstraat hebben gewandeld zonder te stoppen bij elk kledingrek. Wat is het toch fijn om alleen met mannen op stap te zijn. Na de winkelstraat was het tijd voor een authentieke Spaanse lunch, bitterballen met Heineken. Wat hebben deze mensen het hier toch goed voor elkaar. Na de lunch een heerlijke strandwandeling gemaakt, het enige nadeel was dat we vloedlijn niet konden onderscheiden van de regenlijn. Omdat ik vorige week hier al ben geweest heb ik de overige ploegmaten verteld hoe mooi het hier kan zijn als de zon schijnt.

Na dit debacle zijn we huiswaarts gereden. Onderweg kwamen er reeds enkele zonnestralen door het zware wolkendek. Bij de villa aangekomen besloten we het er toch op te wagen en 15 seconden later reden we de weg richting Arta. Al met al toch nog ruim 1,5 uur kunnen fietsen, heuvel op heuvel af (ik dacht onderweg nog, waarom is het droog geworden). De fietsen waren echter zo vies dat de buurtbewoners ons vroegen om de aarde die op de fietsen zat netjes terug te leggen daar waar we dit gevonden hadden.

Na het fietsen heerlijk gebarbecued, dit in onze mancave1. Terwijl de regen naar beneden kletterde zaten we heerlijk te eten (met een klein borreltje uiteraard). Na het eten zijn we verplaatst naar mancave2 alwaar we het flesje Limoncllo soldaat hebben gemaakt (wij van de commando’s). Na nog wat zeer diepgaande gesprekken zouden we aan het blog beginnen ware het niet dat de keuken geheel blank stond bij het halen van het laatste drankje. Via de keukenverlichting liep het water zo de keuken in. Geheel alert gaf ik de teamleden aan om de keukenverlichting niet meer te gebruiken. Na het laatste drankje besloten we de boel op te ruimen en lekker te gaan slapen. Alle rommel opgepakt en dat naar de keuken gebracht. U raadt het al, ieder teamlid begreep dat de verlichting niet aan mocht, op één na. Onze grote grobbebol deed het licht en daar stonden we allen met volle handen in het stikke donker. Gelukkig konden we steeds iets kwijt op de aanrecht tijdens de bliksemflitsen. Uiteindelijk de beste naar bed gestuurd en de stoppenkast opgezocht. Het geheel weer gereset en alles (behalve het keukenlicht) werkte weer naar behoren. Nog even een grote schaal onder de lamp gezet zodanig dat de eerste 10 liter niet over de vloer zou lopen.

Al met al een rustige dag zonder hoogtepunten. Tot morgen.

Linda (heeft iets te maken met Benjamin)

Maken jullie wel eens iets mee? Eigenlijk niets, zo te lezen (hahaha).
Hopelijk is het vandaag fietsweer. Veel plezier verder. Tot de volgende blog maar weer.

Oudste broer van Hans

volgende keer een aardlekschakelaar op jullie fietsen plaatsen, dan is de derrie zo van jullie fietsen af.
Ondanks dat jullie problemen hebben met wateroverlast en doorgeslagen stoppen, krijgen jullie het telkens weer voor elkaar om lichtpuntjes te zien. Het heldere licht is zeker een grote fan van de Dijk, die afgelopen maandag het laatste concert had gegeven. "Mag het licht uit?"

Ton

Zo herkenbaar dit. Haha. En dan moet er inderdaad geen vrouwen (sorry danes) bij hebben. Danhad e nu wel in Zandvoort gezeten.