spinnersopstap.reismee.nl

Dag 4, Palma de Mallorca

Zaterdag 8 oktober 2022, dag 4

Gisteravond naar de weerkaarten gekeken en een seance met Pelleboer gehouden. Alles op een rijtje gezet leek ons het beste om met de auto’s naar Tolleric te gaan en vandaaruit naar Palma de Mallorca te fietsen. Een goed plan dus.

Vanochtend waren we vroeg wakker, 9 uur, alle andere dagen was het toch steeds 9.10 uur. Met deze voorsprong in tijd hebben we heerlijk ontbeten. Echter de gewonnen tijd ging geheel verloren bij het uitladen van de droger. Met goed fatsoen kan niemand een pak aankrijgen. Terugdenkend aan gisteravond denken wij dat 90 graden toch te heet is om te wassen. Ook het gebruik van de droger op extra droog heeft niet bijgedragen aan de juiste pasvorm. Bij het passen hadden wij allen een bijzonder hoge stem. Nadat we met elkaar, 4 man en Jankees, de kleding hadden opgerekt konden we toch op pad.

Vrolijk gingen we op weg. Na een aantal bijna “near misses” bij diverse afslagen kwamen we rond half 12 aan. De fietsen, die we gisteren in de auto hadden laten staan, waren snel uitgepakt en in elkaar gezet (gelukkig konden we de tandem met veel moeite delen zodanig dat we elk apart op stap konden). Alle fietsen, op één na, zagen er werkelijk blinkend uit nadat we deze gisteren hadden schoongespoten. Allemaal weer check dubbel check voor de veiligheid en daar gingen we, op weg naar een nieuw avontuur. Het weer was echt fantastisch (zonnig 26 graden) en daarom zat de stemming er goed in.

Na een kleine 10 km sloeg de stemming rap om. We waren bij de 1e afslag (100 meter) te vroeg linksaf geslagen waardoor we een klein stukje terug moesten. Maar ook toen we weer op het juiste spoor waren gekomen bleef er gemor van achter komen. Uiteindelijk hebben we aan de boulevard teamoverleg gehouden, elkaar diep in de ogen gekeken en toen hielden we weer van elkaar. Na deze vrolijke intermezzo zijn we weer op de fiets gestapt en ons pad vervolgd. Aangekomen op de boulevard van El Arenal werden we van alle kanten we toegejuicht al ware het een zegetocht. Het idee was dat we op de boulevard een groepsfoto zouden maken, echter één teamlid reed ruim voor de groep uit en was buiten roepafstand. Net voordat de boulevard was afgelopen keek hij gelukkig om. En gelukkig zag hij ons zwaaien. Ze zeggen dat als je ene zintuig niet goed werkt een ander zich beter ontwikkeld maar daar hebben we slechte ervaringen mee. Uiteindelijk is de groepfoto ontzettend leuk geworden, wat je met dit zooitje ongeregeld eigenlijk niet zou verwachten.

Ons uiteindelijke doel was de Kathedraal de la Seu in Palma de Mallorca, de hoofdstad van dit eiland. Na diverse correcties onderweg zijn we daar als groep uiteindelijk toch aangekomen. Wederom tijd voor een groepsfoto, het lijkt wel of we bewijslast verzamelen voor het thuisfront. Dat was ook het punt om om te draaien en de terugreis aan te vangen. Op de weg terug zijn we bij een restaurant gestopt om de lunch te nuttigen. Vooraf hadden we afgesproken dat we gezamenlijk één keuze zouden maken qua eten en daar niet van af zouden wijken. Dat is dus volledig gelukt, het is best gezellig om met elkaar gelijktijdig van een broodje te genieten. Want onderweg je broodje opeten is ook niet alles tenslotte.

Vandaar zij we in één streep doorgereden naar de auto’s. Dat wil zeggen, we min één. Ons niet gemakkelijk beroepbaar teamlid was zo handig om 2 afslagen eerder af te slaan. En weg was hij, niet meer te vinden. Wij vieren besloten om dan maar de auto’s door te rijden en te hopen dat de beste man op eigen kracht terug kon komen wat uiteindelijk lukte. Wat apart was, was dat er vanmorgen gemorrel was om één afslag te vroeg maar dat we nu niets hebben gehoord om 2 afslagen te vroeg. Ach ja, je kunt allemaal je dag wel eens niet hebben.

Afijn, weer op de weg terug naar de villa, enkele bijna “near misses” onderweg, we beginnen er gewend aan te raken. Even een kleine tussenstop gemaakt bij de Lidl want we moesten de Limoncello en rode wijn voorraad aanvullen. Gelukkig was er één bijdehand die riep dat we avondeten en brood moesten hebben, dat scheelde toch weer een extra rit. Bij de villa aangekomen zijn we heerlijk het zwembad ingedoken met elkaar en hebben we onder leiding van de badmeester de rit geanalyseerd.

Het avondeten is zonder noemenswaardige incidenten verlopen en nu zitten we met elkaar het blog te schrijven en gaan we voor morgen een rit plannen.

Fijne avond allemaal en wel te rusten.

Piet Tijden

Weer een mooi verhaal geniet er van mannen want voordat je het weet is de week weer om.

Linda (heeft iets te maken met Benjamin)

Weer een mooi verhaal. Jullie beginnen langzamerhand toch wel iets te beleven, hahaha. Geniet morgen van jullie laatste volle dag!

Oudste broer van Hans

Afslagen gemist: Zo dom. Hoop plaatselijk gemopper: Gemor. Zo dom en gemor á Mallorca. Dat jullie het nog zo lang uithouden met elkaar. Haat liefde-verhouding?

José

Het is toch niet zo dat mijn coureur steeds de afslagen mist en het niet hoort.
Dat gebeurt thuis nooit. ???

Tonny

Ik dacht al: wat zitten ze strak in het pak :)
Ik vermoed dat ik weet wie een voorsprong nam op gehoorsafstand, toch José?