spinnersopstap.reismee.nl

Dag 2, de Mergellandroute

Vanochtend rond 7.00 uur wakker geworden door gestommel in de kamer. Gezien dit tijdstip toch maar weer omgedraaid en in slaap gevallen. Achteraf bleek dat het één van de club was die in Limburg op zoek ging om olie te vinden. Ik heb er nog nooit van gehoord dat ze in Limburg olie hebben gevonden, maar ja, je zal de eerste maar zijn!!

Rond 9.00 uur opgestaan voor ontbijt, onze oliezoeker had gelukkig ook broodjes meegenomen (en geen olie gevonden, dit geheel naar mijn verwachting). Na een uitgebreid ontbijt, met verse jus d’orange en verse puntjes (met blauw gekleurde muisjes, voor Errol gekocht), was het tijd om de fietsen schoon te maken. Dat Limburg is prachtig maar wat blijft er toch veel van aan je fiets plakken.

Rond 11.00 uur op stap, een deel van de Mergellandroute voor de wielen. De ronde is circa 119 km met meer dan 1000 hoogtemeters. Tijdens de warming-up werd de navigator door één van de 60 plusser de kant ingereden. De toon voor de dag was weer gezet. Toch maar weer op de fiets geklommen en berg op berg af. Ik kan je verzekeren dat dat berg af een stuk makkelijker is dan op. Wederom rijden in een prachtige omgeving, genieten met een grote G.

Om half één was het tijd voor onze dagelijkse gebaksstop. Koffie met echte Limburgse vlaai, heerlijk. Na de stop weer in de beugels en verder het Limburgse land teisteren. Man man, waar halen ze al die heuvels toch vandaan. De één nog mooier dan de andere (en ook hoger). Rond 14.30 uur gestopt om te eten. Bij een camping met een uitgebreide snackkaart. De diverse broodjes met bal gehakt, bockworst en kroketten gingen er in als ketellapper. Alleen onze oliezoeker week af in dit lunchgeweld, gezien het tijdstip had ie maar een twaalfuurtje besteld. Je moet er maar trek in hebben.

Kort na vertrek bij onze 2e stop zijn we elkaar kwijt geraakt. De navigator lette één moment niet op en weg waren de oudjes, niet meer te vinden. Alle 60 plussers waren er tussenuit geknepen, waarschijnlijk om zich te bewijzen tegenover de jeugd. Na telefonisch overleg maar besloten dat ze op eigen inzicht thuis mochten komen (ik kon het gejuich op de achtergrond horen). Het kon ook niet zoveel kwaad, we waren maar 6 km van huis.

Bij thuiskomst heb ik eerst de was gedaan, koffie en thee gezet en net voordat ik opsporing verzocht wilde inschakelen kwamen ze giechelend aan gereden. Al met een prachtige dag gehad met elkaar. Nu ik dit blog aan het schrijven ben zijn Jankees en Hans gezamenlijk olie aan het zoeken en nog wat boodschappen (Palm) aan het halen. Errol is voor de 4e keer z’n fiets aan het poetsen, krijgt er geen genoeg van denk ik (ik ga ‘m zo onder de douche sturen). Hans W hoor ik een uitgebreide douche nemen, gelukkig zingt ieniet.

Vanavond lekker uit eten en dan maar weer evalueren. Hoe de evaluatie is verlopen meld ik morgen wel weer.

De spinner op stap groeten u allen!!

Reacties

Reacties

Linda

Weer een mooi verhaal, boys! Ik mis alleen de vlaai- en koffiefoto's?? Benjamin, de was doen?? Je wordt toch geen Roberta? "kwamen giechelend binnen". Senioren, jullie worden toch geen mietjes, hè!
Alle gekheid op een stok(je). Fijn om te horen dat jullie het zo leuk met elkaar hebben. Geniet nog lekker verder.

Karin

Je beschrijft het allemaal heel smakelijk, benjamin????
Leuk om te lezen!
Volop genieten voor jullie. Veel plezier en succes weer morgen

Jose

Het zijn id smakelijke verhalen. Zowel figuurlijk als letterlijk.
Wat mij betreft mag je erbij vermelden wie het betreft die olie zoekt of in de berm terecht komt. We blijven aan het thuisfront nu met vele vragen zitten. Veel succes morgen.

Bejamin

José, goed lezen, staat er allemaal in (btje cryptisch misschien). Wellicht helpt het als je voor de borrel leest.

Groetjes uit een wolkovergoten Limburg!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!