spinnersopstap.reismee.nl

Es geht los (it giet oan)

Es geht los (it giet oan)

De spanning loopt naar mate D-day nadert. Na maanden van uitputtende trainingen, gezond eten, weinig tot geen alcohol en veel slaap gaat het weer gebeuren. Fietsen worden gepoetst, materialen nagelopen, bidons gereinigd en outfits opgepoetst. Vrijdag 4 september gaan “Spinnersopstap” weer op stap. Ditmaal gaan we de heuvels van het Sauerland trotseren. Minder venijnig dan de Zuid-Limburgse heuvels, wel veel hoger!!

Zoals gezegd was de voorbereiding meer dan optimaal, het lijkt wel of het team jonger wordt in plaats van ouder. Zeker het deel onder de 60 lijkt geen spat ouder geworden. De komende week veel rusten (rust is ook training) om fit aan de start te komen. Dat lukt de meesten overigens goed.

Het team heeft wederom een machtig onderkomen kunnen scoren. Ditmaal betreft het een landhuis gelegen in de buurt van Willingen. De echte locatie houden we uiteraard geheim, we willen in alle rust onze ritten rijden en geen paparazzi rond het huis. Het landhuis heeft 6 slaapkamers, dat houdt in dat in één slaapkamer de fietsen kunnen uitrusten ’s nachts.

Het ligt in de bedoeling dat we op vrijdag 4 september, na aankomst en huis indelen, een rondje gaan rijden van circa 45 km. De andere dagen elke keer circa 85 km. ’s Avonds hebben we als gewoonlijk eerst theepauze voordat we gaan eten. Na het eten nog even wat vitamine drankjes en dat op tijd naar bed en ’s morgens vroeg op.

Als Benjamin van de club kan ik niet anders zeggen dat ik er wederom veel in heb om met die oudjes op stap te gaan. Benieuwd wat we nu allemaal weer gaan meemaken.

Wordt vervolgd……..

Linda

Alhiel folle aardichheid en waar alles omfiemjenol thĂşs komme. Ikke ferhoping dat jimme mooi definsje haww.
Groetsje.

Benjamin

Tieke tank

Errol

Het spinnersteam 'goes international'

Na Frankrijk onveilig te hebben gemaakt en vervolgens Zuid-Limburg (dat is tenslotte ook buitenland)/België, is het dit jaar de beurt aan Duitsland waar ons team de wegen zullen teisteren met hun 23mm racebanden.

De ploegleiding heeft alle contracten met haar renners hiervoor in orde bevonden (sommigen waren niet bij alle trainingen aanwezig, hetgeen mogelijk problemen zou kunnen opleveren ivm ontbreken (drank)controles) en de diverse etappes zijn uitgezet; zelfs de hoogtemeters zijn voor alle stages in kaart gebracht.
De ploegleiding-en volgauto's zijn in optimale staat (gebracht) en er is een extra voorraad motorolie ingeslagen.

Niets is aan het toeval overgelaten; de trainingen-/en trainingroutes zijn de afgelopen periode aangepast, de racefietsen tot in detail nagezien...er zijn renners die nog steeds verbeteringen aanbrengen; afstellingen aanpassen om maar tot een nog betere prestatie te kunnen komen.

De ervaren teamgenoten weten uiteraard hoe zij in vorm steken; het is daarom wel aardig om te constateren dat Benjamin zelfs zover gaat, dat hij een nieuwe knie heeft laten plaatsen om de af te geven wattages nog beter op de weg te brengen.

Wij vinden dat wel wat overdreven, maar goed...jeugdige onbezonnenheid zullen we maar zeggen, we houden hem natuurlijk scherp in de gaten.

De allerlaatste stap voor een succesvolle Ronde van Sauerland ligt in de handen van de weergoden...en laten zij ons welgevallig zijn :-)

'let the force be with us'