spinnersopstap.reismee.nl

Abfarht zum Suaerland

Hallo allemaal,

In het draaiboek stond het vertrek gepland op 7.00 uur ’s morgens. Om 8.55 uur kwamen ze allemaal vrolijk aangereden. Een ontspannen vertrek zal ik maar zeggen. Alles bij mij ingeladen en op stap. In twee auto’s op naar ons “landhuis” in Duitsland. Ik had de deur nog niet dicht of de olieboot was al aan de horizon vertrokken. Wij in de volgauto hebben we gelijk ons plan maar getrokken en zijn er gezapig achteraan gehobbeld. Reeds bij Hunxe in Duitsland kregen we ze weer in het oog, circa 180 km verder dus. Na de koffie en gebak weer in de auto en op stap. De olieboot was van chauffeur gewisseld en hoopvol vertrokken we weer op pad in de hoop dat we gezamenlijk naar het eindpunt zouden rijden. Echter na 30 cm was die hoop al vervlogen. Sommige leren het nooit.

Op ongeveer 20 km voor aankomst bij ons landhuis ging de telefoon, waar we bleven. Uitgelegd dat je ook rustig kan rijden en aangegeven dat het nog even kon duren.

Bij aankomst even contact gehad met een alleraardigste mevrouw die even de sleutel kwam brengen. Uitleg gehad over hoe het allemaal in zn werk gaat, geïnstalleerd en daarna boodschappen gedaan. Gelijk even een vers broodje gegeten en de boodschappen thuis gebracht. Alles wat we gekocht hebben gelijk in de koelkast gezet en aansluitend op de fiets geklommen. Een prachtige omgeving, met veel glooiingen. Uiteindelijk in Willingen een bakkie gehaald op een terrasje. We zaten nog geen 5 minuten en er schoven al drie prachtige jonge dames aan. De dames hebben we enkele Nederlandse woorden geleerd, daar zullen ze in de toekomst nog veel plezier van hebben als ze nog eens Holland bezoeken.

Terug gereden en in het huisje nog even een evaluatie gehouden, dit ondersteund door video beelden. Met name het filmpje met blblblblblblblbbblblblblblblbl hebben we veel aan gehad. De evaluatie lachend afgesloten, gedoucht en op naar het restaurant om te eten. Een echte Duitse degelijke maaltijd. Prima wijntje en biertje erbij, dat alles voor nog geen € 20,- pp.

Nu zitten we nog even aan een drankje de dag van morgen voor te bereiden. Met het punt Jagermeister staat hoog op de agenda, die is al op. Voor nu genoeg, als ik effe niet oplet zakt het niveau enorm. Ik zal ze weer in het gareel moeten brengen.

Tot morgen,

Rob (de jongste, u weet wel)

Linda

Het is laat en ik ben niet helemaal meer helder, maar toch nieuwsgierig naar jullie belevenissen. Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben en dan mogen (of moeten?) jullie 4 dagen. Have fun.