spinnersopstap.reismee.nl

Dag 1, regen

Dag 1

Waar zal ik eens beginnen met schrijven. We hebben zo veel meegemaakt in 24 uur dat ik een behoorlijke schifting heb moeten maken. Daarmee vervalt wel een hoop plezier voor de lezer, maar ja, we moeten domweg keuzes maken.

Gisteravond (nacht) laat de dag afgesloten. Tijdens het opruimen kwamen we er achter dat alcohol behoorlijk snel verdampt hier in Duitsland. Nagenoeg alle flessen drank waren leeg terwijl geen van allen ook maar een flauw idee had hoe dat nou kon!!! Lekker slapen en de wekker niet aan, we hebben tenslotte een earlybird.

Vanmorgen vroeg schijnt het dat onze earlybird op tijd het huis had verlaten om overheerlijke Duitse broodjes te kopen. Ik heb ‘m noch horen weggaan, noch terug horen komen, dit in tegenstelling tot vorig jaar. Waarschijnlijk heeft ie zich toch nog iets van ons commentaar aangetrokken.

Tijdens het overleg bij het overheerlijke ontbijt diverse opties doorgelopen wat te doen deze dag. Het regende namelijk enorm. We hebben diverse weersites op Google gezocht en bekeken. Uiteindelijk zij we afgegaan op de voor ons meest gunstige voorspelling, tot circa 13.00 uur zou het nagenoeg droog blijven. Na stemming wilden drie man fietsen, twee verkozen in de warmte van het huisje te blijven.

Voordat we echter op stap konden dienden we nog één probleem op te lossen. Onze olieman was zijn bril kwijt. Hij wist het zeker, hij had ‘m gisteravond op tafel in de woonkamer laten liggen!! En met het fietsen had ie ‘m beslist nodig. Met broodjes halen had ie op het gehoor gereden maar met fietsen gaat dat niet. Het hele huis overhoop gehaald, man man wat een rommel hebben we mee. Resultaat, niet gevonden. Nog maar een keer opnieuw zoeken, ook in de auto. Goed terug denken of ie ‘m in het restaurant had laten liggen gisteravond, maar niets van dat alles. Uiteindelijk nogmaals zn slaapkamer wederom doorgezocht en gevonden. De bril had ie dus toch meegenomen naar bed maar in de verkeerde koker gedaan (welke koker laat ik aan de fantasie van de lezer over).

Uiteindelijk om 11 uur op de fiets geklommen en op stap. Een klein rondje gefietst want er zou weer veel regen aankomen. Ongeveer op de helft kwamen we een colletje tegen waar een waarschuwingsbord stond met stijgingspercentage 13%. Vertwijfeld stonden de zestigplussers te kijken zullen we dit doen of niet. Uiteindelijk heb ik ze streng toegesproken, we gaan. Gisteravond hadden ze tenslotte ook geen probleem met 40% en nu opeens janken.

Via Willingen het rondje afgemaakt en in de afdaling naar het huis werden we ingehaald door Hans W en Jankees. Die hadden boodschappen gedaan in Willingen, de tekorten weer aangevuld zal ik maar zeggen. Kletsnat van het water wat vanaf de weg opspatte de fietsen in de kelder gezet en de kettingen vertroeteld.

In de middag met de trein naar Willingen gegaan om etwas zu spazieren. Lekker koffie met taart gegeten en een rondje gelopen. Tijdens het wandelen begon het enorm te plenzen en we zijn gelijk een winkel ingevlucht. Tenminste, dat dachten we. Toen we binnen kwamen bleek het een ordinaire kroeg te zijn. Maar ja, met die regen buiten hebben we er maar het beste van gemaakt.

Terug gegaan met de taxi en in ons stamhotel overheerlijk gegeten en gedronken. Nu het blog schrijven en zo maar weer een drankje doen.

Fijne avond en tot morgen

Mo

Jullie hebben het net zo zwaar als wij lees ik...

Linda

Het is een sportief weekend voor de handen c.q. armen geworden in plaats van de benen.
Mooi geschreven, schat!!!

Jose

Jeetje wat ik nu net heb gelezen kan MIJN Hans niet geweest zijn.
Hij is nooit iets kwijt en zeker nooit zijn bril.
Welke brillenkokers heeft hij nu weer allemaal mee.
Fijn dat jullie hem hebben geholpen met zoeken.
Hoe vaak heeft Hans gezegd: ik weet zeker dat......
Vraag maar wat ik daarmee bedoel.
Verder vele rondes van fysieke inspanningen want dat compenseert dan weer de vele taartpunten en schnaps.

Bejamin

José, niet te tellen dat ik weet zeker. Zo vaak gezegd dat wij het geloofden.