spinnersopstap.reismee.nl

Het laatste teamoverleg voor vertrek

Geachte lezers,

Vandaag de laatste bijeenkomst op Nederlandse bodem. Eigenlijk was het de bedoeling om de helmen, schoenen en toilettassen af te geven bij mij. Deze doen we namelijk gezamenlijk in Ă©Ă©n koffer. Voor de rest reizen we "licht" volgens een oud soldaat uit ons midden. Dat houdt Ă©Ă©n stuks handbagage in het vliegtuig per persoon.

Na het afgeven van de goederen bleven ze net zo lang "hangen" dat ik wel verplicht was om te vragen of ze koffie wilden. Nou, dat was niet tegen dovemans oren gezegd.Afijn, de meute koffie gegeven en nog even wachten op Jankees voor zijn helm, schoenen en toilettas. Scherp tegen sluitingstijd kwam hij aangefietst.

Het begrip “licht” reizen had hij wel erg serieus genomen. De fietstassen van JK zaten overvol, hij moest drie keer lopen van de fietstassen naar binnen om alles voor het donker binnen te krijgen. Na enig doorvragen gaf ie toe dat er alleen een tandenborstel in z’n handkoffertje was overgebleven. Hij vroeg zelfs of ie mijn tandenborstel mocht gebruiken, dan kon ie z’n handkoffer gewoon thuislaten.

Afijn, ook Jankees dwong koffie af en zo zaten we allen rond de tafel. Uiteindelijk toch nog een prima overleg geworden waarin we vele serieuze nog besproken hebben op de valreep. Mijn dochter, die aanzat aan de grote mannen tafel, begreep niets van onze geheimtaal en hoopt dat het daar goed gaat aflopen.

Dinsdagmiddag vertrek bij buurman en buurman, rond de klok van 13.00 – 13.15 uur gaat het circus richting Schiphol.

Ik heb er zin in maar hou mijn hart vast,

Benjamin

Linda

Mannen, de voorpret wordt morgen werkelijkheid. Jullie gaan vliegen en de zon opzoeken om daar te fietsen. Lekker, hoor. Wel een beetje jaloers. Heel veel plezier en niet teveel Zwarte Pieten foto's plaatsen. Adios.