spinnersopstap.reismee.nl

Dag 1, vertrek en aankomst

Dag1, vertrek en aankomst

Rond de klok van één troffen we elkaar voor de deur bij buurman en buurman. Onze lieftallige chauffeuses Karin en Irene hadden er zin in. We moesten maken dat we in de auto’s kwamen want ze wilden van ons af. Na een vlotte rit kwamen we ruim op tijd aan op Schiphol. We waren zelfs zo vroeg dat de afgifte balie van de koffers nog niet open was. Goede raad is duur dus even kort teamoverleg. Uiteindelijk besloten we nog even koffie te gaan drinken bij Starbucks. De bestelling was 4 cappuccino en één Tonic. Ja, Tonic, nee ze verkopen geen Tonic bij Starbucks. Blijkt dat ze wereldberoemd zijn met koffie. Dat moet je ook maar weten.

Uiteindelijk mochten we om half drie de koffer afgeven en door naar de security. Dat verliep niet geheel vlekkeloos. The Banker stond op een papiertje te drukken waarop stond: Hier drukken (staff only). Daarmee kom je niet door het poortje volgens die man die dat in de gaten houdt. Vervolgens werd de Road Captain eruit gepikt voor een extra controle. De handgranaat zat gelukkig bij Errol in de koffer. Na ruim een half uur zijn we er toch in geslaagd om het geheel af te ronden.

Het instappen verliep zéér gedisciplineerd, zoals ons team betaamd. We zaten in de kopgroep die aan boord gingen. Door ons kordate optreden en begeleiding vertrokken we 10 minuten voor de geplande tijd en kwamen we drie kwartier voor plan aan (met ons gaat alles sneller).

Even de auto’s opgepikt, een klein smetje en een behoorlijke discussie over verzekeringen met de baliemedewerker(s). Daarna gingen we op weg naar onze Villa in Pollenca. Net voor de bestemming even boodschappen gedaan bij de Lidl en toen de laatste kilometer. Onze oliemagnaat wist zelf de weg en weg was ie. Je snapt het al, ruim een uur geen teken meer van vernomen. Wij hebben rustig de Villa ingericht boodschappen opgeruimd en uiteindelijk heeft ie toch onze hulp ingeroepen. Het viel niet mee om ‘m binnen te loodsen maar uiteindelijk toch gelukt.

Als afsluiting van de dag nog even heerlijk gegeten bij restaurant Laup bij ons op de hoek. Een heerlijke paella, een fantastisch biertje en een heerlijk wijntje. Niets meer en niets minder. Daarna de dag nog even afgesloten en de nieuwe dag ingewijd met volgens onze Banker “een heerlijk wijntje”. En toen vroeg naar bed, slapen want de nieuwe dag staat er aan te komen.

P.s. Over dag 2 schrijf ik later

hans_westdorp@hotmail.com

Het was echt een heerlijk wijntje.