spinnersopstap.reismee.nl

Dag 2, fietsen ophalen

Dag 2, fietsen ophalen in Palma de Mallorca

Na een zware reisdag lekker geslapen. Rond de klok van half negen hoorde ik de olieman weggaan om boodschappen te halen. Met een gerust hart nog even omgedraaid voor een uurtje slaap. De Lidl gaat namelijk om 9 uur open. Rond kwart over negen begonnen de WhatsApps binnen te stromen over wat er gekocht moest worden bij de Lidl. Ondanks het lijstje wat er toch wat twijfel over de boodschappen en de merken die toch iets wat anders zijn dan in Nederland.

Om kwart voor tien uiteindelijk toch aan het ontbijt. De koffie had enige vertraging, het apparaat deed het wel maar gaf zeer spaarzaam water aan het filter. Rond half elf alles opgeruimd en toch nog op de valreep een bakkie koffie uit het apparaat kunnen peuteren. Uiteindelijk om 11 uur op stap.

De route naar de ophaal locatie in de Tomtoms gezet en op stap. Ruim zestig km voor de boeg en we moesten voor 12 uur de fietsen oppikken. Volgens de Tomtoms was de geplande aankomst 11.58 uur, dus ruim op tijd. Vanwege de snelheid onderweg nog een aantal minuten ingehaald en uiteindelijk 11.54 uur op plaats van bestemming aangekomen. De bestemming bleek echter niet de juiste . Na veel zoekwerk bleek dat we 14 km verder moesten zijn, dus 12 uur was niet meer haalbaar.

Op de locatie aangekomen bleek inderdaad dat we niet op tijd waren, om 3 uur ging de winkel weer open. Omdat het inmiddels al ver na twaalven was waren we toch aan eten toe, dus van de nood maar een deugd gemaakt. We stopten bij een Duitse Stube. Al snel bleek dat een verkeerde inschatting van mijn kant. De oudjes waren namelijk over enthousiast geworden van de Dirndels met diepe inkijk. Als je net onder d’r kin keek had je een doorkijk tot aan d’r knieën. Ik heb echter op tijd ingegrepen en onder luidprotest zijn we verderop spaghetti gaan eten, alleen Hans Anders nam wat anders. Na het eten nog even op het strand gekeken, wat is de natuur toch mooi.

Klokslag 3 uur stonden we in de winkel om de fietsen op te halen. Ik moet zeggen, een super fietsverhuur bedrijf van Fred Rompelberg. De fietsen werden ter plaatse afgesteld en echt goed. Elke afwijking van ons werd met behulp van allerlei onderdelen gecompenseerd. Rond half vier fietsten we weer naar de auto om de helmen op te halen. Rond kwart voor vier fietsten we weer naar de winkel, er moest een band opgepompt worden. Kort daarna op stap om een rondje te fietsen. Nog korter daarna weer retour naar de winkel, er werkte één versnelling niet bij iemand. Uiteindelijk om 4 uur toch nog een mooie ronde gefietst, langs de boulevard van Platja de Palma, langs de haven van Palma de Mallorca richting Magaluf. Daar afgebogen landinwaarts en na een aantal hellingen weer terug naar de auto’s. Een prachtige route die we rond 7 uur afsloten.

Alle fietsen daarna in de auto van onze Olie Magnaat en terug naar Villa Ivana in Pollenca. Onderweg nog een korte stop gemaakt bij de Lidl om inkopen te doen voor de BarBQ. Volgens een aantal hadden we veel te veel vlees, volgens andere weer niet. Uiteindelijk hebben de andere gewonnen en zijn naar huis gereden.

Thuis aangekomen gelijk de BarBQ aangestoken en heerlijk gezwommen in ons privé zwembad. Ik heb wel aan een aantal uit moeten leggen dat ze in de WC moesten plassen en niet in het zwembad. Na enig gemorrel ging men toch akkoord. De BarBQ is verder prima verlopen, de stemming was iets gematigder dan de eerste avond, zo ook het drank gebruik. Rond 12 uur lag eenieder in zijn mandje en lag tevreden te slapen.