spinnersopstap.reismee.nl

Dag 3, Cap Formentor

Dag 3, Cap Formentor

Afgelopen nacht heeft het flink geonweerd en geregend. Tenminste, volgens enkelen van ons. Zelf heb ik daar niks van gemerkt. We waren in elk geval eerder op dan gisteren, er moest natuurlijk gefietst worden. Omdat we tijdens de BarBQ inkopen reeds brood hadden meegenomen, konden we gelijk aan het ontbijt. De koffie was beter geregeld als de eerste keer, een pannetje met kokend water en dan opgieten. Binnen 10 minuten een lekkere bak koffie op tafel.

Tijdens het ontbijt stroomde de regen met bakken uit de lucht. Van onder onze veranda konden dit goed volgen. Na het ontbijt rustig de tijd genomen om de route te bepalen en te wachten tot het weer zou opknappen. Rond 10 uur begon de zon te schijnen en konden we op weg. Op weg naar Cap Formentor, een vuurtoren die op een landpunt bij de omgeving van Port de Polenca ligt.

Een prachtige route met veel klim en daalwerk te doen (zie foto’s). Ik moet zeggen, de vele trainingen hadden hun werk gedaan. Ik moet tevens zeggen dat ik in naam Road Captain ben maar dat onze Hans S steeds het voortouw nam. Zeker bij het vertrek. Ondanks dat ie een hekel aan klimmen heeft keken we allemaal steeds tegen z’n kont aan in de verte. Ik wil het woord doping niet in de mond nemen maar echt chapeau.

Na de eind afdaling zijn we even in Porta de Polneca geweest om te kijken waar we vanavond gaan eten. Een leuk plaatsje aan zee. Geen massatoerisme, wel gezellig. De laatste km naar huis rijdend kreeg een behoorlijke in het bovenbeen. Iets gas terug genomen en uit gefietst samen met Hans W. Bij de Villa aangekomen een heerlijke duik genomen is ons zwembad en even op de ligstoel een tukkie gedaan. Rusten is ten slotte ook trainen.

Even over het weer. Zoals ik aangaf, bij het ontbijt een flinke regenbui gehad, met af en toe een klap onweer. Bij vertrek zon, zon en nog eens zon. De gele dag prachtig. Nu ik dit blog schrijf regent het weer enorm. Ook af en toe een klap onweer. Als het morgen ook zo wordt dan tekenen we er voor. Zoals aangegeven, vanavond uit eten en daarna teamoverleg op de veranda. We moeten tenslotte de route voor morgen uitzetten.

Verslag van het eten volgt morgen.

Hans S.

Het was beulen maar prachtig. De fietsen van Fred Rompelberg ook. Opbouw met Ultegra en alles er op en er bij. Morgen de echte uitdaging.
De olieman. (Iemand moet toch voor de drank zorgen :-)

Karin

Ik hoor al, er is niets aan????
Veel plezier mannen en voormorgen weer een mooie fietstocht????????

janny

nou mannen klinkt allemaal leuk .gisteren ook veel pret met zwemmen inclusief krokodil.vandaag mooie tocht gereden en weer heerlijk uiteten.kan niet op he.
maar wij dames gaan morgen amsterdam bezoeken.we laten ons opsluiten in een escape room enne ook uiteten !!!groetjes

Linda

Morgen maar weer een goede fietstocht gewenst onder het genot van een lekker zonnetje.

José.

Ik heb het gewoon te druk om te reageren.
Maar dat jullie het naar de zin hebben is wel duidelijk.
Jullie gaan voor het fietsen maar het thuisfront krijgt toch meer de indruk dat dat op de laatste plaats komt.
Leuke teksten Rob. Dat dan weer wel.
We horen graag meer verhalen over gedwongen afstappen en kotsen langs de kant omdat het allemaal zo zwaar is.
We wachten af.