spinnersopstap.reismee.nl

De koninginnenrit: Sa Calobra

Zoals gisteravond besloten, op stap om de koninginnenrit te maken. Op het programma staat Sa Calobra. Een berg met een hoogte 800m. Vanaf de top een afdaling van 12 km naar de zee, 26 haarspeldbochten en een gemiddeld percentage van 7,1%. Voordat we daar aankwamen moesten we eerst Col de la Reis (bijna 700 m) slechten.

De auto hadden we geparkeerd bij het nonnenklooster van Lluc. Voor vertrek hebben we de fietsen even in laten zegenen bij de nonnetjes. Na ons vertrek is het daar lang onrustig gebleven, zoveel indruk hadden we gemaakt op de novices (van 87 en ouder). De rit ging voorspoedig. Onze Hans S was weer in een bloedvorm, nog voordat ik één foto kon maken was ie vertrokken. We zagen hem terug bij de eerste stop van Col de la Reis. Zo wordt het nooit wat met die foto's van hem op het blog.

Na de Col verder door naar de top en toen afdalen. Tijdens de afdaling kregen we een klein buitje voor de kiezen dus voorzichtigheid was geboden. Op Facebook staat een filmpje van een deel van deze afdaling. Filmpjes zijn vandaag wel gelukt omdat Rob deze keer de batterij van de GoPro wel had opgeladen.

Uiteindelijk zijn we op zeenivo aangekomen met z'n allen. Daar een heerlijke pasta gegeten voor de terugweg. De terugweg was wat ik hier voor beschreef maar dan in omgekeerde volgorde. Dit was behoorlijk zwaar, maar we hebben het allemaal gered om heeldhuids en voldaan bij het nonnenklooster terug te komen.

In tegenstelling tot voorgaande jaren was het niet Errol die lek reed, maar het was Rob die z'n spullen niet op orde had. De timing van de lekke band was gelukkig tijdens de enige regenbui van nivo deze dag.

Na de inspanningen van de dag hebben we een heerlijke duik genomen in het zwembad. Aansluitend de BARBQ aangestoken en zijn we onder het genot van een hapje en een drankje de dag nog even aan het doornemen. Tot morgen.

P.s. Op youtube kan de je rit van ons kort samengevat zien. https://youtu.be/bUzm_remuQY

Reacties

Reacties

Errol Diel

Descent Sa Calobra

Wat een geweldige afdaling en wat een natuur!
Toen we besloten hadden om op Mallorca te gaan fietsen, had ik een duidelijke voorkeur om deze berg (en kloof) met de racefiets te bedwingen. Gelukkig was ons team hierover eensgezind.
Op youtube had ik al diverse afdalingen van deze berg gezien en heb de boys daarmee bestookt.
Vandaag was het zover...en speciaal hiervoor had regiseur Rob/Steven Spielburg besloten om dat te gaan filmen.
De battery van zijn GoPro was tot 110% opgeladen.
Voor het vertrek had hij mij nog 1 tip gegeven...je hoeft niets te zeggen; geen tekst dus voor mij in deze filmproductie.
Al met al was dit geen gek voorstel; ik had al m'n aandacht voor de haarspeldbochten, het wegdek (sommige gedeelten waren vochtig en vol scheuren) en het verkeer nodig.
Duidelijk voor mij was dat de zwaartekracht zou winnen; van ca. 800 m naar zeeniveau in een razend tempo is toch wat anders dan de Cauberg af (of Alpe d'Huez...hoewel ik daar al eens een bocht was vergeten).
Mijn regisseur gaf onderweg nog wel aan dat ik moest zorgen dat die auto's voor ons weg moesten, ze hielden ons zo op!!
Tijdens de afdaling dacht ik wel; my God, zometeen moet ik ook weer omhoog. Uiteindelijk is dat ook weer gelukt en hebben wij met z'n vijfen een geweldige dag en een prachtsvontuur beleefd.
Errol

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!