spinnersopstap.reismee.nl

Dag 5, de omgeving verkennen

Dag 5, Laatste fietsdag

Vandaag uitgeslapen tot half negen, zelfs onze Hans S bleek moe te zijn van zijn inspanningen gister. Een voedzaam ontbijt genomen en toen ff opknappen om te gaan fietsen. Normaal gesoproken doen we daar een kwartier over maar onze Beauty(jan)case had wat meer tijd nodig. Na ruim 5 kwartier kwamen we er achter wat ie aan het doen was. Wat het is houden we binnenskamer maar het had iets met rimpels te maken.

Uiteindelijk toch nog op stap. Vandaag een vlakke etappe rondom ons verblijf, circa 55km. Het eerste stuk van11 km was vals plat, daarna werd het steeds beter. Via Sa Pobla, volgens Errol een autenthiek Spaans plaatsje, volgens ons een gehucht waar je je schoenen nog niet wil laten poetsen. Daarna door naar Puerto de Alcudia. Omdat het weer fantastisch was lag het gehele strand vol met van alles. Voor ieder was er voldoende om te bewonderen. We hebben daarom maar een bakkie gedaan aan de boulevard. Drie cappucino en twee tonica. De cappucino was niet met melkschuim, maar met slagroom. Dat gaat er wel in na zo'n stuk fietsen.

Na het voldoen van de rekening zijn we een stukje gaan lopen langs de boulevard. Het blijft prachtig wat de natuur ons te bieden heeft. Omdat de GoPro op de fiets van Errol zat, ik wil ook weleens op een filmpje, bleek de fiets van Errol erg onrustig. Elke als er iets moois te zien was op het strand draaide de fiets als vanzelf zich weer om. Toch wel ff bezig geweest om daar los van te komen.

Vanuit Alcudia langs de zee door naar Pueto de Polenca. Een prachtig parcours met wederom veel uitzichten, zeker op Cap Formentor, waar we de eertse fietsdag geweest zijn. Uiteindelijk in Polenca aangekomen de weg naar de Villa opgezocht. Na enkele omzwervingen, je wilt tenslotte als compleet team aankomen, toch nog de weg gevonden.

Rond 2 uur waren we weer bij de Villa, gezien de temperaturen gelijk maar in het zwembad om het zweet weg te spoelen. Volgens Beatycase moest je onder de douche gaan staan, dat was lekker warm. Zowel Errol als ik hebben er onder gestaan, maar het was niks warmer dan het al was.

De pret was echter van korte duur want Errol en ik moesten de fietsen terugbrengen naar het verhuurbedrijf van Fred Rompelberg. Dat was toch 3 kwartier heen en 3 kwartier terug. Voordat we op stap gingen de achetrblijvers goed geinstrueerd dat ze geen ruzie en rommel moesten maken en toen op pad.

Bij Rompelberg aangekomen de fietsen uitgeladen en terug gebracht. Daarna nog even de borg ophalenin de winkel. In de winkel hingen pracht wieleroutfits. Uiteraard met Fred Rompelberg 268 op de shirts gedrukt. Errol en ik hebben er een genomen, Hans W had aangegeven dat hij er ook één wilde, en zo geschiedde. Voor Jankees hebben we alle rekken nog even "doorgelopen" of er ook een shirt met Fred Rimpelberg 268 was, maar helaas. Toen maar weer eens op huis aan. Daar aangekomen bleek dat ze zich keurig hadden gedragen, alleen het bier was bijna op.

Omdat het de laatste avond betrof zijn we nog even lekker uiteten gegaan bij Laup, het restaurant bij ons op de hoek. Als kampioenen werdem we ontvangen door de obers en eigenaar. In korte tijd hebben we toch veel indruk gemaakt denk ik dan maar. Heerlijk gegeten, gedronken, nagezeten en afscheid genomen.

Thuisgekomen nog even een afzakkertje genomen en toen naar bed. De wekker staat tenslotte op half zeven (dat haalt ie nooit).