spinnersopstap.reismee.nl

VUELTA SPINNERSOPSTAP 2017

De Vuelta SPINNERSOPSTAP 2017

Evenals voorgaande jaren trainen de mannen van SPINNERSOPSTAP het hele jaar om hun eigen Vuelta te rijden. Week in week uit zwoegen deze kanjers om in topconditie te zijn voor dit evenement. Zo ook dit jaar. We moeten toegeven dat de voorbereiding niet helemaal 110% is geweest, maar dat heeft niets te maken met de leeftijd (denken we).

Evenals vorig jaar is de keuze “gevallen” op Mallorca, het plaatsje Consell is onze uitvalbasis geworden. Een enorme financiële investering die geheel zonder sponsering tot stand is gekomen. Afgelopen jaar is dag in dag uit elke euro omgedraaid en verantwoord uitgegeven om ons evenement mogelijk te maken.

Omdat de Villa van vorig jaar net aan de verwachtingen voldeed is er nu meer aandacht aan dit item besteed. Dit heeft geresulteerd in een Villa met 3 in plaats van 2 badkamers. En een iets (5 meter) ruimer zwembad en ook de veranda is iets groter en extra overkapt om de schadelijke zonnestralen te filteren.

Even het (top)team voorstellen

Nog steeds is Errol, The Notary, de oudste (verandert ook niet meer denk ik), maar net als elk jaar is ie ernstig fit voor zijn leeftijd (65++). Tijdens de paardenrennen in Heemskerk heeft ie veel langs de baan gedraafd om de conditie op peil te houden. Heeft heel veel virtueel spinning gedaan buiten het zicht van het team.

The Banker in ruste (ook 65+ inmiddels), Hans W, heeft zich dit jaar niet veel in het openbaar laten zien tijdens de trainingen. Heeft veel aan krachttraining gedaan in z’n woonkamer met de luxaflex dicht. Wij verdenken hem er sterk van dat ie de “underdog” positie kiest.

Hans S, onze Olie Magnaat, is afgelopen jaar vooral bezig geweest met hoe ie zo snel als mogelijk met pensioen kan. Heeft daarom een andere auto aan moeten schaffen. Dit omdat z’n oude auto te duur werd in het olieverbruik. Als je met pensioen gaat ga je er tenslotte financieel op achteruit. Heeft ook veel buiten het zicht van de camera’s getraind.

Dan onze rots in de branding Jankees, The Account. Sinds dit voorjaar werkt ie de woensdagen niet meer. Heeft ook veel in anonimiteit zijn trainingen gedaan. Volgens ons is ie geen woensdag thuis geweest en heeft ie die dagen gebruikt om ons straks een poepie te laten ruiken (dat verleert ie nooit trouwens).

En dan Rob, The Road Captain c.q. Benjamin. Fit als altijd, nooit last van blessures. Heeft naar het schijnt in de afgelopen weken hoogtestage gedaan op Mallorca. Waarschijnlijk heeft ie het parcours volledig gescand om te kijken waar aangevallen kan worden en waar niet.

Ik kan constateren dat we als team het afgelopen jaar zijn gegroeid. Dat komt doordat de zwaartekracht in Nederland is gewijzigd.

Zaterdag 7 oktober is er nog een korte persconferentie op Schiphol, aanvang 15.00 uur. Daarna in de privéjet van Easyjet op reis naar Palma de Mallorca.

Evenals voorgaande jaren zal uw verslaggever u op de hoogte houden van onze belevingen. Dit voor zover deze het vermelden waard zijn.

Groetjes van The Road Captain

Linda

Yes, si, het is weer zover: het 5e spinnersopstap-uitje staat voor de deur. Weer naar het mooie Mallorca. Menig spinnersvrouw is er -toevallig- geweest dit jaar. Nou, ik zit weer gekluisterd aan de computer, tablet en mobiel om de belevenissen te volgen. Ik heb zelf ervaren hoe sommige bergbeklimmingen zijn (per auto dus, hè!!?). Dus fiets met verstand, por favor. Senors, veel plezier!!!!

Mo

Heerlijk begin van een saaie kantoordag, dit blog. En nu ik zelf gezien heb wat jullie vorig jaar hebben gefietst, zal ik de rollatorgrappen maar achterwege laten. Veel plezier mannen!