spinnersopstap.reismee.nl

Afsluitende fietsdag, 10 oktober

Laatste fietsdag, 10 oktober

Aan alle leuke dingen komt een eind, zo ook aan ons jaarlijkse uitstapje. Vandaag voor de liefhebbers nog een rondje “vlak”, dit langs de kust. Via Port Pollenca naar Alcudia, Can Picafort, Sa Pobla en weer terug naar de Villa. Om 10 uur precies vertrokken we, het weer was bewolkt, de temperatuur goed. Na een ruim een uur fietsen tijd voor een bakkie in Can Picafort. Daar scheen zelfs de zon, echt warm dus. Na het bakkie weer door waarna we rond 13 uur thuis waren. Best wel vroeg maar dat hadden we gisteren zo besloten, we zouden in de middag de fietsen terugbrengen bij Fred Rompelberg.

Hans S bood zich aan om te rijden, waarna we hebben getost wie met hem mee moest. Errol heeft gelukkig de tos gewonnen en mocht mee. De rest had dus een heerlijke middag vrij aan het zwembad. Nadat we eerst nog even boodschappen hadden gehaald, voor de afsluitende BarBQ, zijn de fietsen ingeladen en hebben we Hans S en Errol uitbundig uitgezwaaid. Binnen 5 minuten lag uw reporter op bed voor zijn welverdiende middagdutje te doen. Ik bleek uiteindelijk niet de enige te zijn, ik werd ruw gewekt door het zagen van Jankees en Hans W.

Rond 17.00 uur was de club compleet en hebben we de evaluatie aan de rand van het zwembad gehouden onder het genot van een mineraal watertje (denk ik). We kwamen tot de conclusie dat we pas een afsluitende conclusie konden maken nadat we BarBQ op zouden hebben. Nadat uw reporter de BarBQ had aangestoken en even rustig achterover zat te rusten brak het brandalarm uit. De vlammen schoten zeker 8 meter in de lucht. Gelukkig bleek dit bij de buurman, José, plaats te vinden. Volgens de beste man had hij het volledig in de hand, volgens ons kon dit wel eens een lange nacht worden.

Na werkelijk een voortreffelijke maaltijd was de slotconclusie dat we wederom een geweldig jaar hebben met elkaar en dat we dit volgend jaar voort moeten zetten. Volgend jaar is trouwens het lustrum jaar, en wij lusten echt alles dus dat gaat goed komen.

Resume, rond 400 km gefietst, ruim 3300 hoogtemeters en ruim 11.000 kcal verbrand. Geen lekke banden en geen valpartijen (alleen Hans S vanuit stilstand en uw reporter van het balkontrapje). Al met al een mooie week gehad op een mooie locatie op  een mooi eiland. Morgenochtend rustig ontbijten en voor 10 uur weg hier. Op naar Port de Soller voor een afsluitende lunch aan zee. Dan op het vliegveld de laatste plichtplegingen doen, terugkoppeling doen aan de eilandraad, die willen dat elk jaar graag van ons zelf horen. Om 15.45 uur weer terug naar Amsterdam, home sweet home.

SPINNERSOPSTAP weer bedankt voor de gezelligheid, wederom een week om in te lijsten!!!

P.s. Errol loopt de eerste brandwacht, dit tot morgenochtend 8.30 uur. Daarna lossen wij hem af. Slaap lekker en morgen weer gezond op.

Linda

Mannen, het was me weer een waar genoegen jullie (via dit blog) te volgen. Het was weer zo'n reis met een randje, begrijp ik. Jullie groep is ook uniek! Houen zo, nog een jaartje of tig. Oud? Welnee, de duvel is oud. Tot vanavond in Olanda!

Die andere Hans

Inderdaad, iedere dag keek ik er naar uit.
Tot de volgende trip.

Gerda

Heerlijk om jullie te volgen en verhalen te lezen!

Hans S

Was een stevige, maar leuke afsluitende rit. Thanks. Net als de autorit van de Villa naar Las Palmas. De bijrijder heb ik gedurende de terugrit geen moment van zijn geconcentreerde blik op de smartphone hoeven verlossen. Waarschijnlijk omdat hij te volle genoot van de comfortabele rit ondanks de blikken Dacia.