spinnersopstap.reismee.nl

De tweede fietsdag

De tweede fietsdag

Vanochtend uitgeslapen, even bijkomen van alle inspanningen van gisteren. Kwart over acht had ik het idee om Jankees te supporten. Jankees zou tenslotte elke dag ’s morgens gaan zwemmen. Rond half negen even z’n kamer ingelopen om ‘m op te halen. Helaas, Jankees zwemt alle dagen behalve vandaag, Behoorlijk teleurgesteld ben ik toen afgedropen (ook niet gezwommen dus). Na het zwemdebacle boodschappen gedaan. Eroski Center, dat is DE supermarkt in het dorp. Jankees was mee maar die kreeg hele andere beelden bij de naam. Ik heb een kwartier nodig gehad om uit te leggen dat je hier wel worst kan krijgen, maar dan met stokbrood. Hevig teleurgesteld hebben we de boodschappen gedaan. Twee uur lang heeft ie lopen mopperen.

Saillant detail was dat we bij vertrek geen Hans S konden vinden. Tijdens onze boodschappen is Errol een half uur op spoor gegaan. Net voordat Errol Derrek Bolt (opsporing verzocht) in wilde schakelen kwam het lijdend voorwerp van de WC niets vermoedend en geheel opgelucht de Villa in lopen. Shit happens.

Bij terugkomst heerlijk ontbeten onder het genot van een kopje koffie die we opgezet toen we boodschappen gingen doen. Tijdens het ontbijt consensus bereikt over de etappe van vandaag. De klim vanaf Bunyola via Col de Soller naar Port de Soller vice versa. Een uitdagende rit mag ik wel zeggen zo met deze club.

Zo gezegd zo gedaan. In het plaatsje de fietsen uitgeladen en op stap. Na enig geharrewar de juiste route gevonden (google maps van de roadcaptain was iets in de war). De beklimming was werkelijk prachtig. Elkaar op de top opgewacht om even bij te komen en toen naar beneden. Ik zei al, de klim was prachtig, de afdaling was zo niet mooier. In vogelvlucht naar beneden (beelden op de GoPro van Errol). Aan de voet aangekomen doorgefietst naar Porto de Soller, qua uitzicht een prachtige beloning. Daar aangekomen een rondje langs de haven gefietst, foto’s gemaakt en spaghetti gegeten.

Vervolgens de moed opgevat om de terugtocht te aanvaarden. Heen en weer ruim duizend klimmeters gemaakt vandaag. Aan kop had Errol op gemene wijze (Peter Sagan) de laatste meters Hans S zoek gefietst. Jankees en uw reporter sloten de rijen en hebben op de top nog een selfie gemaakt. Bij de aankomst begon het reeds licht te spetteren, dus gelijk de afdaling aangevangen. Net voordat de hemel open brak stonden we met z’n vieren on een prachtig afdak. Alleen Hans W vond het heerlijk fietsen in de moesson.

Na een kwartiertje onder het afdak gestaan te hebben besloten Hans S en uw reporter om de auto’s op te halen. Als er zich twee voor het team op offeren zijn hun het wel. Nadat iedereen in de auto zat was het prachtig weer en geen wolkje meer te bekennen.

Als eten hadden we besloten om een team BarBQ te organiseren. Konden we rustig allemaal de was doen en bijkomen. Ik zal u de details besparen maar de BarbQ was een doorslaand succes. We hebben polonaise rond het zwembad gelopen en Hans W had nog zo’n honger dat ie z’n fietsschoenen op de BarBQ had gelegd. We zijn echt wel even bezig geweest om ‘m te overtuigen dat ie ze niet moest opeten. Dat was ook het moment dat we iedereen naar bed hebben gestuurd. Errol en uw reporter zitten nu nog even aan een drankje dit blog te schrijven.

Hopend op beter willen we morgen de Puig Major fietsen vanaf Port Soller. Daar vandaan door naar Sa Calobra en weer terug. Het zal ons benieuwen wat de dag morgen zal brengen.

Bejamin en Nestor

Linda

Als je niet eens je eigen naam kunt schrijven, Bejamin (?) en er wil iemand zijn schoen opeten, dan zijn dat misschien wel meerdere drankjes geweest zijn, haha!! Nou ja, als jullie morgen maar weer fris en fruitig aan de start verschijnen. Het verslag leest weer lekker weg. Succes morgen, want ik ken die bergetappes waar jullie het over hebben in bovenstaand blog, weliswaar uit de auto, maar toch. Groetjes.

Janny

Haha Het eerste wat ik vandaag gedaan heb ,is het verslag lezen !
Ik heb er weer van genoten mannen .Vooral zo doorgaan !

Karin

Het wat hebben de heren het vervelend, niet zwemmen, mensen zoek, geen ero..., nat, schoenen eten!!
Ik hoop dat jullie het redden tot het eind?
Veel plezier