spinnersopstap.reismee.nl

Laatste fietsdag

09 oktober 2022, dag 5, alweer de laatste fietsdag op het mooie eiland

Vanochtend bij het wakker worden, na een slechte nacht, had uw reporter het gevoel dat hij de hele nacht in de glasbak had gelegen. Er was weinig tot geen beweging in de rug, dat noopte helaas tot afzeggen voor de fietsronde. Het plan was om weer in de buurt van Alcudia / Polenca te gaan rijden. Geheel solidair besloot het team om die rit te cancelen en hier in de buurt te gaan rijden. En we waren nog wel extra vroeg opgestaan, half negen hadden we het ontbijt al op. Dit ook omdat de fietsen in de middag retour moesten naar de verhuur van Fred Rompelberg (268).

Al pratend aan het ontbijt bleek ik niet de enige die slecht had geslapen, er was er zelfs één die niet had geslapen zo gaf hij aan. Wat hij dan wel de gehele nacht heeft gedaan hebben we maar niet gevraagd, zal vast wel iets bijzonders zijn geweest.

Afijn de bikkels vertrokken om 9.30 uur richting Arta. Nu ligt er in de buurt van Arta de Tafelberg volgens de club, volgens mij in Zuid-Afrika, maar ik ben de discussie maar niet aangegaan. Zo naar die berg kijkend besloten ze er omheen te rijden, een hele uitdaging. Al met al een rit van meer dan 45 km die ze in rap tempo hebben afgewerkt.

Tijdens het fietsen dacht ik, ik zal de mannen verrassen met een lunch, dus op zoek naar de auto sleutels om even naar de Lidl te rijden. Maar omdat de nestor mij niet geheel vertrouwde had hij in al zijn wijsheid besloten de sleutels in zijn rugzakje te doen. Nou ja, toen heb ik maar lekker aan het zwembad gelegen, ook geen straf.

Toen ze terug waren kwamen ze met wel veel sterke verhalen over heuvels en over 60 km per naar beneden, hobbel paden, stuiterend van de fietsen, tie raps (voor de anti conceptie hoor ik net, die tie raps dus) en nog veel meer verhalen. Zo schrijvend nu met een wijntje hoor ik dat verhalen steeds sterker worden. Afijn, geen korreltje maar een pak zout neem ik er dan bij.

O ja, wat nog vermeldenswaardig is, is dat ik de enige ben die een lekke band heeft gehad vandaag, dit ondanks dat ik niet heb gefietst. Mijn fiets stond tegen de muur in de zon en juist toen ik boodschappen aan het doen was knalde mijn band. Tenminste dat is wat ze mij hebben verteld, persoon lijk denk ik meer aan sabotage, zeg maar meer een gerichte aanslag op mij.

Na de terugkomst de lunch geregeld en toen de fietsen ingeladen, al ware het een team van Red Bull werden de wielen eruit gehaald. We hadden zelfs 2 wielen over. Samen met nestor de fietsen teruggebracht en toen weer in record tempo terug naar het zwembad. Daar aangekomen schrokken Errol en ik ontzettend. Eén moment dachten wij dat er een hele grote walrus op het ligbed lag, eentje met een blauwe zwembroek. Gelukkig bleek het ons grootste teamlid zonder bril.

Als afsluiting hadden met zijn allen besloten dat we uit eten zouden gaan, er moest paella worden gegeten en sangria worden gedronken. Uw verslaggever is laatst nog op Mallorca geweest en wist een heel goed tentje, dat ligt echter op circa 50 km van onze villa, in Alcudia. Het toeval wil dat de rit er naar toe deels de route was die waar de sterke verhalen over gingen. Zo rijdend met de auto bleek daar in mijn optiek helemaal niets van waar te zijn, ik heb niet bergaf maar zelfs bergop 80 km per uur gereden, dit met 4 man op de bagagedrager.

Na een gezellige maaltijd die bij ieder zeer goed in de smaak viel zijn we weer naar de villa gereden en zitten nu het blog te schrijven onder het genot van de laatste wijntjes (het bier is al op, zo ook de Limoncello).

Wij hebben genoten en hopen dat we de lezer middels dit blog een kleine inkijk hebben kunnen geven van wat er zo al gebeurt hier. Bedankt voor het lezen en wellicht tot volgend jaar.

DISCLAIMER

Dit is een fictief verhaal (of niet). Alle overeenkomsten met echte personen, gebeurtenissen en plaatsen zijn toevallig (of niet).

COPYRIGHT© 2022

Niets uit deze blogs mag openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, internet of welke andere wijze dan ook zonder uitdrukkende voorafgaande schriftelijke toestemming van de SPINNERSOPSTAP.


Reacties

Reacties

Janny

Weer een mooi verhaal
Fijn dat alles goed gegaan is .Op naar volgend jaar ?

Linda (heeft iets te maken met Benjamin)

Topverhaal! Zelfs met disclaimer en copyright (haha). Fijn dat alles zo goed is verlopen en dat jullie na 2 jaar de hersens niet hebben ingeslagen én "what happens in Mallorca stays in Mallorca". Wij, de achterblijvers, hebben genoten van jullie avonturen en hopelijk gaan we dat in 2023 weer doen. Goede reis terug!

Ton

Wat jammer van het ongemak bij de reporter. Helaas zit het avontuur er al weer op. Wat gaat de tijd toch snel. Maar gelukkig is er volgend jaar hopelijk een nieuwe mogelijkheid voor nieuwe belevenissen. Gied blijven trainen en op naar Holland. Bedankt voor het blog en dus leesplezier. Mooie verhalen en leuke en gezellige ( voor ons ook herkenbare momenten) foto's.

José

Nou het was in ieder geval duidelijk dat jullie weer zeer hebben genoten.
Dat het fietsen langzamerhand bijzaak is geworden doet er niet toe.
De thuisblijvers hebben in ieder geval meegenoten van alles.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!